תחזוקה – נושא למחשבה

תחזוקת הגינה היא נקודה רגישה שיש לתת עליה את הדעת לפני בחירת סגנון עיצוב הגינה ואופייה.

לעיתים, קורה שההחלטה הנלהבת לטפח גינה ולטפל בה באופן שוטף אינה עומדת במבחן המציאות הלוחצת. יש לקוחות שבדמיונם ראו את עצמם שוקדים כל סוף שבוע על טיפוח הגינה, מניפים טוריה ללא לאות ומזיעים בשמחה תחת השמש. אבל במציאות גם להפעיל את ההשקיה באופן ידני מתברר כטרדה.

לכן, חשוב מאוד להתאים את תכנון הגינה לרמת תחזוקה ריאלית. עד כמה אתה באמת מוכן להשקיע בגינה? אם בחרת בגינה הדורשת תחזוקה שוטפת אבל העבודה בגינה לא באמת מתאימה לך, המשמעות היא שתצטרך לפנות לאיש מקצוע שיעשה זאת במקומך.

תכנון הגינה בהתאם לרמת התחזוקה הרצויה יבוא לידי ביטוי ביחס שבין פני השטח הירוק לבין השטח המרוצף, וכן ביחס שבין סוגי הצמחים השונים.

גינה הדורשת רמת תחזוקת גינה נמוכה למשל, תכלול פחות צמחייה ויותר שטחים “יבשים”. גינה כזו תתבסס על שלד של צמחייה רב-שנתית, חסכנית במים ומעוטת תחזוקה, לרבות עצים ושיחים המשולבים עם מוקדים קטנים של פרחים עונתיים. מערכת השקיה עם מחשב חכם שיש צורך לכוון אותו פעמיים בשנה, תשלים את התמונה.

אם החלטתם שעבודה שוטפת בגינה מתאימה לכם, אפשר אז לדבר על גינה עם פחות שטח מרוצף ופחות חיפוי קרקע, כשהשטח ינוצל לשתילת שיחים ופרחים עונתיים הפורחים בעונות השונות ודורשים טיפולים קבועים.

בכל אופן, גם אם בחרתם בגינה מורכבת יותר ולאחר שנה – שנתיים או יותר החלטתם שמיציתם את החוויה הגננית, תמיד אפשר לפנות אלינו על מנת שנדאג לתחזוקת הגינה.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים