גינה שפורחת כל השנה

לעיתים קרובות, אני נתקלת בלקוחות המבקשים גינה שפורחת כל השנה. “אני רוצה לראות צבע בעיניים  כל יום, כל השנה”, הם אומרים, ואני עונה “בסדר, אין שום בעיה, בתנאי שאתם מודעים לרמת התחזוקה שגינה כזו דורשת”.

כל זאת, למה? כי גינה שפורחת כל השנה כוללת שילוב של צמחים עונתיים וחצי-עונתיים, שנתיים ורבי-שנתיים, צמחים בעלי עלווה במגוון גוונים של ירוק, שיחים שיוסיפו רקע לפריחה ועוד. זה אומר תכנון גינה על בסיס שנתי, כולל הכנת האדמה לשתילה לפחות פעמיים בשנה (לתוצאות פרחוניות במיוחד יש צורך בלפחות ארבע שתילות בשנה), בשילוב גיזום קבוע ועל פי התכונות של כל צמח וצמח, כל זאת בצד מעקב וטיפול שוטף.

במילים אחרות, גינה שפורחת כל השנה היא בהחלט אפשרית וברת ביצוע, אך היא דורשת  בעל בית עם “אצבעות ירוקות” שמוכן להשקיע בגינה שלו, או לחילופין ביקורים תכופים של גנן בבית. לעיתים, יש צורך בשילוב שתי האפשרויות הללו.

בתכנון גינה שפורחת כל השנה יש לתת דגש על בחירה של צמחים הפורחים בחורף ולשלב אותם נכון עם פרחי הקיץ. דוגמאות לפרחי חורף הם פרגים, טורמוס, כובע נזיר, חוטמית ועוד. פרחים אלה יפרחו החל מחודש דצמבר ועד אמצע האביב בדרך כלל.

בין הפקעות ניתן למצוא בין היתר את הנוריות, נרקיסים, כלניות ורקפות, כל אלה יתחילו לפרוח בסביבות דצמבר-ינואר ופריחתן תימשך בדרך כלל עד סוף האביב. חלקן ימשיכו לפרוח אף עד אמצע הקיץ.

לקראת ראש השנה, ספטמבר – אוקטובר, אפשר להתחיל בשתילת צמחים רב-שנתיים, כגון כמה סוגי מרווה, חרציות, מרגניות, ציפורני חתול, לובליה ועוד.

החלפת צמחי החורף מתחילה בדרך כלל בחודשים מרץ אפריל, בתקופה זו רצוי להחליף אותם בפרחי קיץ כמו חמניות או פרחים רב עונתיים.

אחד הכיוונים המומלצים בבחירת סגנון עיצוב גינות שיאפשר גינה שפורחת כל השנה, היא לבחור את העיצוב המקומי: גינה ים – תיכונית או ארץ – ישראלית, סגנון עיצובי שכולל צמחים שפורחים רוב ימות השנה יחד עם שילוב נכון של פרחים עונתיים.

אני מזמינה אתכם ליצור עמנו קשר ללא כל התחייבות, נדבר על עיצוב גינות באופן כללי ופרטני ונסייע לכם לבחור את סגנון הגינה המתאים לכם ביותר, בהתאם למקום, התקציב והחלומות.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים