עיצוב גינות גג ופנטהאוזים

עיצוב גינות גג, פנטהאוזים ומרפסות, מתאפיין בהדגשת מאפייני הנוף בשילוב עם אלמנטים וצמחייה שיחד יוצרים תחושה טבעית וזורמת, פינת אלוהים קטנה בשחקים.

כאשר מדברים על עיצוב גינות גג ופנטהאוזים, הדעה הרווחת היא שלא ניתן ליצור אווירה אותנטית של מגע עם הטבע הדומה לתחושה בגינה פרטית בקומת קרקע או בבית בפרטי – אך זה כלל אינו נכון. האמת הפוכה – לגגות ופנטהאוזים יתרונות רבים, כגון יתרון גובה, זרימת אוויר, חשיפה לשמש, וכן היכולת לשלב את הנוף והסביבה בעיצוב הגינה.

נתונים אלה מאפשרים למעצבי גינות לעשות שימוש בנוף הדירה כחלק אינטגרלי מהעיצוב עצמו, כאלמנטים משלימים המוסיפים אור, זרימת אוויר וצבעים ומעצימים את התחושה המיוחדת של גינה בגבהים. מבחינה עיצובית, רוב גינות גג ופנטהאוזים מתאפיינות בדרך כלל בסגנון מודרני, קווים נקיים, אווריריים, ניצול נכון של השטח ותחזוקה פשוטה וקלה יחסית.

הקושי המרכזי בעיצוב גינות גג ופנטהאוזים הנו מזג האוויר. שילוב של חשיפה מוגברת לשמש ותנאים שוחקים אחרים, כגון רוחות (ביחוד אם הגינה בקומה גבוהה במיוחד). הנזק לצמחיה מגורמים אלה עלול להיות חמור יותר מאשר בגינות קרקע, לכן נדרשת כאן ידו המכוונת של אדריכל נוף שיבחר את הצמחייה המתאימה וימקם אותה נכון, בהתחשב במבנה הגג או הפנטהאוז, בכיווני השמש, גובה הדירה, כיווני הרוח וגורמים נוספים.

לעתים בעלי הבית רוצים דווקא להסתיר את הנוף שנשקף מהדירה או חלק ממנו. הסיבות מגוונות: נוף לא מחמיא, רצון להסתיר שכן מסוים, צורך בהגברת תחושת הפרטיות ועוד. מה שמוביל אותנו הן דרישות הלקוח. לכן, מרגע שהלקוח הבהיר את דרישותיו – אנו דואגים לתכנון ולביצוע, מתגברים על מכשולים, הופכים את החסרונות ליתרונות ומספקים ללקוח גינה מרהיבה, שאף עשויה להשכיח את קיומו של השכן המרגיז או של הנוף הלא-מחמיא, אם זו דרישתו.

מכלים ואביזרי נוי

עיצוב גינות פרטיות במרפסות גג ופנטהאוזים מתאפיין בשימוש באלמנטים כגון מכלי שתילה שעומדים על הריצוף, עציצים, תאורה תלויה, נדנדות ואביזרי נוי למיניהם. כיום עושים שימוש במכלי שתילה “חכמים”, עשויים מפלסטיק וברמת גימור גבוהה מאוד. במכלים אלו – שבאים במבחר גדלים וצבעים – ניתן להתקין מערכת ניקוז מסודרת שלא מותירה לכלוך משאיריות אדמה ומים על רצפת הגג.

עם תכנון נכון והרבה השקעה, גינות גג יכולות לשאת אופי דומה לזה של גינות קרקע, כולל אדניות עם צמחי תבלין, צמחיה מיוחדת ואווירה ייחודית.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ללא כל התחייבות, נדבר על עיצוב גינות באופן כללי ופרטני ונסייע לכם לבחור את סגנון הגינה המתאים לכם ביותר, בהתאם למקום, התקציב והחלומות.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים