עיצוב גינות בסגנון ארץ-ישראלי

עיצוב גינות בסגנון ארץ ישראלי הוא הסגנון המתאים ביותר לתנאי מזג האוויר השוררים בארץ.

הגינה הישראלית מתאפיינת בשימוש באלמנטים מקומיים, כגון סלעים טבעיים או מסותתים, עץ גושני המשמש לגידור, לחיתום ערוגות או לבניית פרגולות וכן שילוב של צמחיה ייחודית למקום, כזו שאוהבת שמש וחסכונית במים.

עיצוב גינות בסגנון ארץ ישראלי מתכתב עם נופי התנ”ך, בנוסח “איש תחת גפנו ותחת תאנתו”, וכן מזכיר בקווים כללים גינות בסגנון ים תיכוני, אם כי לא מדובר באותו סגנון עצמו.

עם זאת, לא מדובר בסגנון עיצובי שמוגבל אך ורק לגינות בבתי קרקע, ניתן לעצב גינות בסגנון ארץ ישראלי שיזכירו נוף קדומים או גינה ים תיכונית גם בדירות גג ופנטהאוזים.

אז מה הדרישות לגינה ישראלית? עיצוב גינות בסגנון ארץ ישראלי יכלול בדרך כלל שילוב כלשהו של שלושת האלמנטים הבאים: בוסתן, צמחים מטפסים ופרחים. זאת בשילוב אלמנטים של סלעיים טבעיים ועץ גושני לחיתום או כטרסות.

בוסתן – הבוסתן, כשהוא ממוקם במקום הנכון, רצוי ליד ברכה, מזרקה או מקור מים אחר ומטופל כיאות, יניב פירות וירקות ויהפוך לפינת הבילוי המועדפת בגינה. אי של ירוק, ריחות ושלווה, בה ניתן לנוח מתלאות היום או לטעון אנרגיות חדשות על הבוקר לקראת יום חדש.

מומלץ להתייעץ עמנו לפני בחירת עצי פרי לנטיעה, שכן צריך לבחור את  העץ הרצוי על פי תנאי השטח וכן למקם אותו נכון בהתאם לצרכיו, אופיו וקצב הגדילה הייחודי לו.

מומלץ גם להוסיף ערוגות תבלינים שיבטיחו אספקה סדירה של צמחי תבלין טריים למטבח במרחק קטיפה, ויוסיפו טעם, בריאות ותחושה כפרית לארוחות הביתיות.

פרחים – בעיצוב גינות ישראליות אין חוקי ברזל בנוגע לסוגי הפרחים. הסייג היחיד הוא חסכנות במים, מה שמדיר מהגינה הישראלית את רוב הוורדים. ניתן לבחור בפרחים חד-שנתיים כגון אמנון ותמר, לובליה או תורמוס, רב שנתיים כמו אזוביון (לוונדר), פרחי בר, פקעות ועוד.

צמחים מטפסים – עיצוב גינות ומטפסים בדרך כלל הולכים יחד, אך במקרה של הגינה הארץ ישראלית מדובר במאפיין בולט. בראש וראשונה הכוונה לגפן, המספק צל ואווירה כפרית ובטיפול נכון גם יניב פרי. אולם ישנן גם אפשרויות נוספות ולא פחות טובות, כגון יסמין, אורנית  או הויסטריה, שאומנם מקורו במזרח הרחוק אך התאקלם יפה בארץ. הויסטריה מספק פריחה צבעונית ומרשימה אך דורש גיזום סדיר.

אני מזמינה אתכם ליצור עמנו קשר ללא כל התחייבות, נדבר על עיצוב גינות באופן כללי ופרטני ונסייע לכם לבחור את סגנון הגינה המתאים לכם ביותר, בהתאם למקום, התקציב והחלומות.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים